Notícies
Es porta a terme la jornada "Com comunicar per vendre més i millor"
Dirigida a productors agroalimentaris i en el marc del Pla Estratègic dels municipis de La Bisbal d'Empordà, Forallac, Corçà, Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l'Heura i Ullastret.
El passat dijous 24 d'octubre, va tenir lloc la jornada "Com comunicar per vendre més i millor", dirigida a productors/es i elaboradors/es de productes agroalimentaris. L'esdeveniment va reunir professionals del sector amb l'objectiu de millorar les seves habilitats comunicatives per potenciar les vendes.
Aquesta formació s'emmarca dins de l'eix "Dinamitzar la producció agroalimentària" del Pla Estratègic de La Bisbal d'Empordà, Forallac, Corçà, Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l'Heura i Ullastret. Entre els objectius principals de la jornada, es va destacar la importància dels segells de qualitat agroalimentària com a eina de promoció. Els prop de 15 assistents van poder aprendre com aquests segells poden influir positivament en les decisions de compra dels consumidors. El ponent Carles Benítez, tècnic de la Diputació de Girona i responsable del segell de Girona Excel.lent, va exposar les oportunitats que els pot oferir adherir-se al segell i aprofitar-ne la seva difusió.
A més, es va posar èmfasi en la rellevància d'una comunicació efectiva per augmentar les vendes de productes agroalimentaris. Marta Moral, experta en comunicació gastronòmica i co-fundadora de l'agència de comunicació Food&Media, va compartir estratègies i consells pràctics per comunicar millor els valors i les qualitats dels seus productes. Va posar exemples molt pràctics d'estratègies de comunicacio de diferents marques agroalimentàries i va animar a tots els assistents a tenir una pla de comunicació.
Un dels moments més destacats va ser la presentació del cas d'èxit de Can Bech, on l'Alba Sala, l'Export Manager de l'empresa, va inspirar els assistents amb la seva experiència en la promoció i venda dels seus productes, així com la idoneitat d'obtenir o no certs segells del sector agroalimentari.
La jornada va finalitzar amb un berenar de networking, on els participants van tenir l'oportunitat de connectar i establir col·laboracions futures. El berenar el va oferir Abricoc, una botiga de Fonteta que ofereix productes fets per productors locals.
L'organització de la jornada va rebre una resposta molt positiva, i es preveuen fer altres formacions i accions en el futur per continuar donant suport a la comunitat agroalimentària.
Aquesta formació s'ha dut a terme amb el suport de la Diputació de Girona i Girona Excel.lent i la col.laboració del Consorci de les Gavarres.
Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya en el marc del Programa de suport al desenvolupament local amb el cofinançament del servie Públic d'Ocupació de Catalunya i el Ministerio de Trabajo y Economía Social - Servició Público de Empleo Estatal.